piwik-script

  • Home
  • Abteilungen
    • American Studies
      • Team
        • Bergmann
        • Gersdorf
        • Hedrich
        • Hellmuth
        • Hüttner
        • Klingler
        • Nelson-Teutsch
        • Pfeifer
        • Raphael-Hernandez
        • Renninger
        • Snyder-Körber
        • Achilles
        • Blažan
      • Teaching
        • Why American Studies? Why Here?
        • Teaching Program & Courses
        • "Staatsexamen" Preparation
        • Term Paper & Reading Guides
        • Study Abroad & Virtual Mobility
        • American Studies Resources
      • Research & Activities
        • Current Projects
        • Publications
        • Transatlantic Cultures & Histories
        • Podcasts
        • Conferences
      • Study Programs
      • English & American Studies Dept.
    • English Teaching Methodology
      • Home
      • [Translate to Englisch:] Team
        • Eisenmann
        • Kernahan
        • Student Assistants
        • Deetjen
        • Frohberg
        • Fromm
        • Krüger
        • Lazebna
        • Meier
        • Merkl
        • Meyer
        • Pukowski
        • Steinbock
        • Waha
        • Ahrens
      • Research
        • Differentiation, Individualisation and Inclusion in the EFL Classroom
        • Shakespeare im Englischunterricht
        • StoryTimE: Digital Storytelling mit dem Tablet im Englischunterricht der Grundschule
        • Dissertations & Habilitations
        • Irish Studies (ISWÜ)
      • Cooperations
        • Zaporizhzhia National Polytechnic University
        • Flagler Guest Professor Winter Term 2022/2023 - Edwindge Crevecoeur-Bryant
        • Excursion to St.Augustine, Flagler College
      • TEFL Day
        • 1. TEFL DAY 2016: "Lernerautonomie"
        • 2. TEFL DAY 2017: "Media in the EFL Classroom"
        • 3. TEFL DAY 2018: "Young Adult Literature in the EFL Classroom"
        • 4. TEFL DAY 2019: "Multilingualism in the EFL Classroom"
        • 5. TEFL Day 2020: "Environmental Learning in the EFL Classroom"
        • 6. TEFL Day 2021: "Mental health in foreign language education"
        • 7. TEFL Day 2022: ''Brush Up your Shakespeare - Identity & Diversity''
      • Courses
      • State Exam
      • Publications
      • Events
        • Past Events
        • Archiv
      • other departments
    • English Literature and Cultural Studies
      • Staff
        • Ackermann
        • Bettinger
        • Demant
        • Döring
        • Kuhn
        • Pordzik
        • Schlegel
        • Wallraven
        • Lehrbeauftragte
        • Hilfskräfte
        • Ehemalige
      • Downloads
      • Literature in a Globalized World
        • Project
        • Partners in India
        • Activities
        • Reports
      • DenksportART
    • English Linguistics
      • Home
      • Team
        • Biewer
        • Domene Moreno
        • Erbach
        • Grund
        • Kabak
        • Kuhn
        • Lehnen
        • Maiwald
        • Reber
        • Schoppa
        • Schulz
        • Hilfskräfte am Lehrstuhl
        • Geolingual Studies
      • Studium
        • Studieninteressierte
        • Studierende
        • Absolvent*innen
      • Forschung
        • South Pacific Englishes
        • Hong Kong English
        • Megacities
        • Residual rhoticity
        • Rhythm in speech and music
        • Music-language alignment
        • Grammar and culture
        • Corpus stylistics
        • PhD projects and postdoctoral projects
      • Institut
      • Term paper submission
      • Veranstaltungen im Semester
      • Events
        • Guest lectures
        • Conferences
    • English Language Department
      • Staff
        • Baumann
        • Benesch
        • Ford
        • Harris
        • Hausmann
        • Kernahan, Sekretariat
        • McClure
        • Morgan
        • Ó Dúill
        • Scharrer
        • Soon
        • Woolley
        • Zöller
      • Sprachtests
      • Downloads
  • Studium
    • Vor dem Studium
    • Bachelor
      • Studien- und Prüfungsordnung, Fachspezifische Bestimmungen und Studienfachbeschreibungen, Modulhandbücher, Studienverlaufspläne
      • Schlüsselqualifikationen
      • BA-Thesis
    • Lehramt
      • Studien- und Prüfungsordnung, Lehramtsprüfungsordnung, Fachspezifische Bestimmungen und Studienfachbeschreibungen, Modulhandbücher, Studienverlaufspläne
      • Informationen zum Staatsexamen
      • Praktika
      • Freier Bereich
      • Schriftliche Hausarbeit (Zulassungsarbeit)
      • Lehramtsbachelor
    • Master
      • Studien- und Prüfungsordnung, Fachspezifische Bestimmungen und Studienfachbeschreibungen, Modulhandbücher, Studienverlaufspläne
      • Master-Thesis
    • Anrechnung von Studienleistungen
    • Studienberatung
      • DigiBuddies
    • Nachteilsausgleich
    • Lehrveranstaltungsangebot / Course Offerings
    • BAföG-Leistungsbescheinigung
    • Zusatzzertifikat "Digitale Kompetenz"
    • Zusatzzertifikat "Übersetzen und Sprachvergleich"
    • Hausarbeiten: Standards & Ressourcen
    • Auslandsaufenthalt
    • For International Students
    • Activities
    • Nach dem Studium
      • Promotion
      • Berufseinstieg
      • Interviews mit ehemaligen Studierenden
  • Forschung
    • Irish Studies Würzburg
    • JMU Cultural Studies
      • Cultural Studies Colloquium
    • Environmental Humanities
  • Pinboard / FAQ
    • Pinboard
    • FAQ
Deutsch Intern
To startpage
  • Intern
  • DE
  • Home
  • Abteilungen
    • American Studies
    • English Teaching Methodology
    • English Literature and Cultural Studies
    • English Linguistics
    • English Language Department
  • Studium
    • Vor dem Studium
    • Bachelor
    • Lehramt
    • Master
    • Anrechnung von Studienleistungen
    • Studienberatung
    • Nachteilsausgleich
    • Lehrveranstaltungsangebot / Course Offerings
    • BAföG-Leistungsbescheinigung
    • Zusatzzertifikat "Digitale Kompetenz"
    • Zusatzzertifikat "Übersetzen und Sprachvergleich"
    • Hausarbeiten: Standards & Ressourcen
    • Auslandsaufenthalt
    • For International Students
    • Activities
    • Nach dem Studium
  • Forschung
    • Irish Studies Würzburg
    • JMU Cultural Studies
    • Environmental Humanities
  • Pinboard / FAQ
    • Pinboard
    • FAQ
  • [Translate to Englisch:]
  • [Translate to Englisch:]

English and American Studies

English Language Department


STAFF

Share on Facebook

Data privacy protection

By clicking 'OK' you are leaving the web sites of the Julius-Maximilians-Universität Würzburg and will be redirected to Facebook. For information on the collection and processing of data by Facebook, refer to the social network's data privacy statement.

OKCancel
Tweet on Twitter

Data privacy protection

By clicking 'OK' you are leaving the web sites of the Julius-Maximilians-Universität Würzburg and will be redirected to Twitter. For information on the collection and processing of data by Facebook, refer to the social network's data privacy statement.

OKCancel
Share by email
Social Media
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
Contact

Universität Würzburg
Sanderring 2
97070 Würzburg

Phone: +49 931 31-0
Fax: +49 931 31-82600

Find Contact

How to Find Us
  • Sanderring
  • Röntgenring
  • Hubland Nord
  • Hubland Süd
  • Campus Medizin
Sanderring
Navigationsadresse: Sanderring 2, 97074 Würzburg
Röntgenring
Hubland Nord
Hubland Süd
Campus Medizin
  • Home
  • The University
  • Studying at JMU
  • Research
  • Teaching
  • Institutions
  • International
  • The University
  • Dates and Deadlines
  • Degree Programmes and Subjects
  • News
  • Events
  • Vacancies
  • Staff Members
  • Glossary of Administrative Terms
  • Services
  • University Library
  • IT Services
  • University Sport
  • Academic Advisory Service
  • Examination Office
  • Student Affairs
  • Student Representation
  • Career Centre
  • Your JMU
  • WueStudy
  • WueCampus
  • Class Schedule
  • Online Enrolment
  • Library Catalogue
  • Contact
  • Phone and Address Directory
  • How to Find Us
  • Press
  • Academic Advisory Service
  • Technical Maintenance Service
  • Need help quickly?
  • Page options
  • Sitemap
  • Picture credits
  • To top
Last update:
25.07.2022
Page: 138653/218

Picture credits

  • Imprint + Privacy Policy
  • Privacy Disclaimer
  • Barrierefreiheit