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    Publikationen

    1. Anthropologie und Medialität des Bösen bei Blake, Hogg und Byron. Trier: WVT, 2022 (= Studien zur Englischen Romantik) [in Vorbereitung].

    2. Negative Diskursivität? Baudrillard, Foucault und die Grenzen des Diskursiven. Saarbrücken: VDM, 2008.

    1. Media Ecologies of Literature. London: Bloomsbury, 2022. [under contract, submitted. Zusammen mit Susanne Bayerlipp und Ralf Haekel].

    2. Literature and Cultural Techniques. Themenheft der ZAA 66.2 (2018) [zusammen mit Susanne Bayerlipp und Ralf Haekel].

    3. The Institution of English Literature: Formation and Mediation. Göttingen: V&Runipress, 2017. [zusammen mit Barbara Schaff und Carola Surkamp].

    4. Postcolonial Justice. Reassessing the Fair Go. Trier: WVT, 2016 (= KOALAS 13) [Zusammenarbeit mit den Herausgeberinnen Anja Schwarz und Gigi Adair].

    5. Challenging Evil: Time, Society, and Changing Concepts of the Meaning of Evil. Oxford: Inter-Disciplinary Press, 2010 [zusammen mit Brita Hansen].

    1. “Introduction: The Media Ecologies of Literature”, in: Bayerlipp / Haekel / Schlegel (Hgg), Media Ecologies of Literature. London: Bloomsbury, 2022 [submitted, under contract, zusammen mit Susanne Bayerlipp und Ralf Haekel].

    2. „William Blake, America, and Transatlantic Enlightenment“, in: Hendrik Schlieper und Antonio Roselli (Hgg.), Transatlantische Aufklärung. Erfahrungen von Identität und Alterität im 18. Jahrhundert. München: Fink, 2022 [im Druck].

    3. „Terraqueous Traffic: Walter Ralegh’s Pirate Mobility”, in: Susanne Gruß und Marcus Hartner (Hgg.), Practices and Narratives of Piracy: Connecting the Early Modern Seas. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2022 [submitted, under review].

    4. „‘Little Boxes on the Hillside’: Tiny Houses and the Predicament of Private Life”, Housing in Britain Themenheft der Hard Times 105 (2021). Link

    5. „‘Does it spark joy?’ Marie Kondo, Raymond Williams, and the Structure of Feeling of Contemporary Material Crisis”, Coils of the Serpent. Journal for the Study of Contemporary Power 9 (2021) [im Druck].

    6. „Edward W. Said (1935–2003), Orientalism (1978)“, KulturPoetik 20.2 (2020), 261-269.

    7. „Walter Ralegh, The Discoverie of the Large, Rich, and Bewtiful Empyre of Guiana (1596)”, in: Barbara Schaff: Handbook of British Travel Writing. Berlin/New York: De Gruyter, 2020, 145-160.

    8. „‘Disjoint and out of frame’: Hamlet and the Problem of Synchrony“, Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik 66.2 (2018), 163-180.

    9. „Cultural Techniques of Literature: Introduction“, Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik 66.2 (2018), 139-148 [zusammen mit Susanne Bayerlipp und Ralf Haekel].

    10. „Ascetic Bodies and the Care of the Self in Contemporary Culture“, Political Bodies, Themenheft des Journal for the Study of British Culture 25.1 (2018), 57-69.

    11. „Raymond Williams (1921–1988), Culture and Society, 1780–1950 (1958)”, KulturPoetik 18.1 (2018), 107-115.

    12. „By Way of Introduction. Stoner, Black Boxes, Institutions,” in: Schlegel / Schaff / Surkamp (Hrsg.), The Institution of English Literature. Formation and Mediation. 1-24.4

    13. „Mary Shelley: Frankenstein”, in: Ralf Haekel (Hgg.): A Handbook of British Romanticism: Text and Theory. Berlin / New York: De Gruyter, 2017, 523-539.

    14. „Jane Austen: Pride and Prejudice”, in: Ralf Haekel (Hgg.): A Handbook of British Romanticism: Text and Theory. Berlin / New York: De Gruyter, 2017, 489-504 [zusammen mit Susanne Bayerlipp].

    15. „‘Minded like the Weather, most unquietly’: Inquietude, Nature, and King Lear”, Shakespeare Seminar 14 (2016), 36-49.

    16. „‘The Devil in the Printing House:’ The Medium of Literature and the Knowledge of Evil in James Hogg’s Confessions of a Justified Sinner,” in: Stefanie Fricke, Felicitas Meifert und Katharina Pink (Hgg.): Romanticism and Knowledge. Trier: WVT, 2015. 293-302.

    17. „‘They Fuck You Up’ – Revaluations of the Family in Contemporary British Horror Film: Steven Sheil’s Mum & Dad“, in: Agnes Andeweg und Sue Slosnik (Hgg.): Gothic Kinship. Manchester: Manchester UP, 2013. 211-230.

    18. ‘You took my advice about theatricality a bit. . . literally.’ Theatricality and Cybernetics of Good and Evil in Batman Begins, The Dark Knight, Spider-Man, and X-Men, in: Betty Kaklamanidou und Richard J. Grey (Hgg.): The 21st Century Superhero. Essays on Gender, Genre and Globalization in Film. Jefferson, NC: McFarland, 2011. 29-45. [Zusammen mit Frank Habermann].

    19. „Neue Männer braucht das Land? Zur Verhandlung hegemonialer Männlichkeit in Greg McLeans Wolf Creek“, in: Jörg van Bebber (Hg.): Dawn of an Evil Millennium. Horror und Kultur im neuen Jahrtausend. Darmstadt: Büchner, 2011. 272-278.

    20. „The Voice of the Devil. Milton, Blake, and the Mediality of Evil“, in: Johannes Schlegel und Brita Hansen (Hgg.): Challenging Evil. Oxford: Inter-Disciplinary Press, 2010. 67-74.

    1. Review: Karoline Johanna Baumann, The Stage as Palimpsest: Conceptions of Time and Temporality in Shakespeare's "Troilus and Cressida" and "The Two Noble Kinsmen". Nomos 2018. In: Shakespeare- Jahrbuch 2020, 308-309.

    2. Jane O. Newman, „‘Zweifelhafte Sichtbarkeiten: Das Welttheater im deutschen Trauespiel’“, in: Björn Quiring (Hg.), Theatrum Mundi. Die Metapher des Welttheaters von Shakespeare bis Beckett. Berlin: August, 2012.

    3. „‘Microhistories of Displaced Things and Persons’. Wird der New Historicism bodenständig?“, in: KulturPoetik 12.1 (2012), 125-128. (Über: Stephen Greenblatt et al., Cultural Mobility. A Manifesto).

    4. „Ins Fabelbuch geschrieben. Ein Sammelband über Absenz und Faszination des Bösen“, in: KulturPoetik 10.1 (2010), 125-128. (Über: Werner Faulstich (Hg.), Das Böse heute. Formen und Funktionen.)

    1. Workshop Frühe Neuzeit (Würzburg, 27.-28. November 2021).

    2. Arbeitskreistreffen der BritCult: Sound (Berlin, 25. Januar 2020).

    3. Michel Foucault: Discourse Theory and the Archive (Göttingen, 16. Juli 2016).

    4. PhD Workshop (Göttingen, 08. Februar & 22. April 2016).

    5. Literature and Media Theory: Mediality – Materiality – Cultural Technique (Göttingen, 19.-21. März 2015).

    6. Postcolonial Justice. Joint GAPS/Gast Konferenz (Potsdam, 29. Mai- 01. Juni 2014).

    7. The Institution of Literature: 250 Years of English Studies and Cultural Transfer (Göttingen, 30. August-01. September 2012).

    1. „Disgust in the Contact Zone: Strong Affect(s) in Early Modern Intercultural Contact” (Conceptualizing Intercultural Contact in Early Modern Britain and Beyond, 21. Oktober 2021, Bielefeld).

    2. „Terraqueous Traffic. Walter Ralegh’s Pirate Infrastructure“ (Literature in a Globalized World, 24.-25. Februar 2020, Delhi).

    3. „‘Turning th’accomplishment of many years / Into an hour-glass’: Relating History in King Henry V” (Changing Histories: Rethinking the Early Modern History Play, 4.-5. Juli 2019, London).

    4. „‘With duns and with debts we will soon clear our score’: Walter Scott and the Temporality of Liability” (Romanticism and Time, 8.-10. November 2018, Lille ).

    5. „Structures of Feeling: Negotiating Things and Selfs in Contemporary Culture“ (Beyond Crisis: Reassessing Raymond Williams’s Cultural Materialism, 19.-21. Januar 2018, Potsdam).

    6. „Ascetic Bodies and the Care of the Self in Contemporary Culture“ (Political Bodies: Annual Conference of the German Association for the Study of British Cultures 23.-25. November 2017Dortmund).

    7. „The Birth of Procrastination from the Spirit of Reformation: The Temporality of Hamlet“ (Anglistentag 2017, 20.-23. September 2017, Regensburg).

    8. „‘And in the red clouds rose a Wonder o’er the Atlantic sea’. Mythos, Materialität und Aufklärung bei William Blake“ (Forschungskolloquium Transatlantische Aufklärung: Erfahrungen von Identität und Alterität im 18. Jahrhundert, 19. Juni 2017, Paderborn).

    9. „‘I would prefer not to.’ Procrastination and Cultural Politics“ (The Times of Culture and the Cultures of Time, 17.-19. November 2016).

    10. „‘Time matters, too.’ Materiality of Time and the Postcolonial in Salman Rushdi’s Midnight’s Children (The Postcolonial and the Material, 5.-7. Mai 2016, Augsburg).

    11. „On the (In)Quietude of Nature in Shakespeare“ (Wissenschaftliches Seminar, Shakespeare-Tage 23.- 24. April 2016, Bochum).

    12. „‘Repetition’s tiresome and unwise’. Seriality and Narration in Don Juan“ (Narratives of Romanticism, 08.-11. Oktober 2015, Wuppertal).

    13. „’There is no such thing as broken Britain?“, Crises, the Political Aesthetic and (Minor) Cosmopolitanism in M.I.A. and PlanB“ (Quo Vadis Great Britain? Britishness in the Year of the Waterloo Bicentennial, 14.-16. September 2015, München).

    14. „On the Mediality of Evil“ (Forschungskolloquium 27. November 2014, München).

    15. „Procrastination in Shakespeare’s The Tempest (Procrastination: Cultural Explorations 2. Juli 2014, Oxford).

    16. „James Hogg and the Romantic Medium of Literature“ (Romanticism and Knowledge 10.-13. Oktober 2013, München).

    17. „Family Horror, Recent Trends in Gothic Film“ (14. November 2011, München).