Habilitations & Dissertations
Habilitations & Dissertations
"Global and inter/transcultural learning through narratives of the refugee crisis" - Dr. Claudia Deetjen read more
"Destroying things is much easier than making them' – Ecological Re-Readings of Contemporary Young Adult Dystopian Fiction and their Potential for English Language Learning" - Dr- Christian Ludwig read more
"English beyond UK and US – Die Darstellung englischsprachiger Länder in ausgewählten deutschen Lehrwerken für den Englischunterricht in der Oberstufe" - Carolin Ihle-Vogel read more
"'The Odds Are Never in Our Favor’: Constructions of Adolescence in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction and Its Potential for the EFL Classroom" - Nadine Krüger read more
"Typically British?! A diachronic - imagological analysis of British national stereotypes in English textbooks of the 20th and 21th century." - Jennifer Meier read more
"The Reconstruction of Gender in Portal-Quest Fantasy Graphic Novels" - Franziska Pukowski read more
"Sherlock Holmes in Original und moderner audiovisueller Adaption zur Herausbildung einer literarästhetischen Kompetenz im fortgeschrittenen Englischunterricht" - Vanessa Scheel read more
"Teaching English 2.0: Status quo and conceptualization of digital English lessons"- Jeanine Steinbock read more
"wrAPPed! Grammatik-Apps und Differenzierung im Englischunterricht. Eine qualitative Studie zum Nutzungsverhalten von Lernenden" - Katrin Wörler-Veh read more
"Kulturwissenschaftliche Analyse der nationalen Stereotype im deutsch-britischen Verhältnis zur Zeit der Berlin-Krise 1958-62. Eine imagologische Untersuchung von Diskursen in Printmedien" - Dorothea Merk
"Der Lesezirkel als Weg zur Lernerautonomie. Literatur kooperativ erfahren" - Katarina Nestorovic read more
"Die politische Dimension als Lerngegenstand in Lehrwerken für den Englischunterricht" - Janina Kuhn